A Tech Rocketship Awards: Business Clinics verseny regionális fordulóján 21 magyar, horvát és szlovén startup mérte össze erejét; közülük választották ki azt a hármat, amelyek a döntőbe kerülhetnek. A döntősök közül kettő Magyarország Digitális Exportfejlesztési Stratégiája HYPER adatbázisának tagja volt. A verseny győztesének lehetőséget kínálnak a brit piacon való megjelenésre, úgy, hogy egy államilag támogatott mentorprogramban vehet részt.

Jobbágy László, a Digitális Jólét Nonprofit Kft. ügyvezetője a verseny elején elmondott köszöntőjében úgy fogalmazott:Nagy-Britannia rendkívül fontos partnerország az export szempontjából is, hiszen a magyar kivitel egyik kiemelt célországa.

Az ügyvezető a versenyen kiemelte a DJP szerepét a magyarországi digitalális átalakulásban, rámutatva, hogy a szervezet 2015 óta végzi feladatait, amelyek mára rendkívül szerte ágazók, lefedve a digitálizáció teljes palettáját Ide tartozik Magyarország Digitális Exportfejlesztési Stratégiája is, amely átfogó kormányzati intézkedéscsomagot határoz meg az informatikai kkv-k exportképességének javítása érdekében.

Jobbágy László szerint a digitális gazdaság exportteljesítményének javulása jelentős mértékben járulhat hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez, a fiatalok számára is vonzó, nagyszámú, magas hozzáadott értékű munkahelyet teremt, serkenti a hazai digitális innovációt, valamint a magyar tudás és innováció hasznosításával javítja Magyarország nemzetközi megítélését.

A regionális fordulón négy magyar cég indult: a Growberry, ami teljeskörű növénykutatási módszereket kínál, a HeatVentors, ami hőkamrákkal csökkenti a vállalatok energiafelhasználását, az egészségügy területén tevékenykedő Alsad és a Scolvo, amely digitális pénzügyi tanácsadásra specializálódott. A versenyen végül a HeatVentors és az Alsad jutott tovább az európai fordulóra.