Solymár Károly Balázs, az ITM digitalizációért felelős helyettes államtitkára a tárca közleménye szerint elmondta: a DJPV az ügyfelek bizalmát erősítve ösztönöz a digitális pénzügyi szolgáltatások igénybevételére, egyúttal újabb fejlesztésekre készteti a szolgáltatókat. A védjegy logó akár a digitális bankolástól eddig ódzkodó, bizalmatlanabb felhasználókat is rábírhatja a kényelmes és biztonságos szolgáltatások kipróbálására. A személyes érintkezés nélküli ügyfélkapcsolatok szerepe, jelentősége a járványhelyzet idején és a kedvező tapasztalatok alapján azt követően is növekszik - tette hozzá.

Puskás András, a Budapest Bank működésért és kockázatért felelős vezérigazgató-helyettese a közlemény szerint kiemelte: a Budapest Bank különös figyelmet fordít a digitális szolgáltatásai folyamatos fejlesztésére, bővítésére, hiszen általuk jelentősen növelni tudja az ügyfélélményt. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy egyre többen igénylik és használják rendszeresen a korszerű, innovatív megoldásokat a mindennapi bankoláshoz. A Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy kiváló lehetőséget teremt az online ügyintézés iránti bizalom fokozására - vélekedett.

Az ITM tájékoztatása szerint a "Digitális Hitelintézet/Biztosító - DJP-partner" és a "Kiemelkedő Digitális Hitelintézet/Biztosító - DJP-partner" védjegyek használatára magyarországi székhellyel vagy fiókteleppel rendelkező biztosítók és hitelintézetek pályázhatnak, ha a benyújtás idején legalább ötezer ügyfél számára nyújtanak pénzügyi szolgáltatásokat. A kiemelkedő digitális hitelintézet kategóriában az alapszintű netbanki és mobilbanki szolgáltatásokon túl már innovációs törekvéseket, társadalmi felelősségvállalást és a fogyasztók pénzügyi tudatosságának növelésére irányuló ötleteket is értékel a pályázatot gondozó Digitális Jólét Program. A Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy Programra a szervezet honlapján lehet jelentkezni - írták.